Alive Kirken

Vi er en kirke, der ønsker at være til for mere end os selv. Vi vil række ud til byen og være en åben kirke for folk, der kommer til os, og bidrage aktivt til en positiv udvikling for den by, vi er i. Vi er en selvstændig frikirke, der er drevet primært af frivillige midler og af frivillig arbejdskraft.

Vores værdier

A - Alle generationer

Vi er et fællesskab af og for alle generationer hvor vi ikke dyrker en bestemt aldersgruppe, men tror de forskellige generationer har noget at berige hinanden med.

I - Inkluderende fællesskab

Kirken er ikke en lukket klub for de få priviligerede eller særligt religiøst disponerede, men et fællesskab hvor enhver uanset baggrund er velkommen til at udforske hvem Jesus er.

E - Etnisk mangfoldighed

Gud elsker alle mennesker uanset baggrund og ønsker at inkludere dem i sit rige der går på tværs af alle landegrænser og folkeslag. Derfor vil vi som kirke velsigne og inkludere mennesker af alle etniciteter i vort fællesskab.

L - Levende tro

Vi ønsker ikke blot en erkendende tro, men en bekendende og praktiserende tro. Gud er nærværende og deltagende i vore personlige liv, og det afspejles i vore handlinger i hverdagen.

V - Voksende gavmildhed

Fordi Gud af kærlighed har givet os livet og frelsen i Jesus, ønsker vi i kærlig respons at give af vor tid, talenter og midler til kirken og mennesker omkring os - både nære og fjerne.

Mød vores

Præstepar

Vores præstepar, Annelee & Martin Lorenzen har et stort hjerte for mennesker og byen, de er en del af.

Martin har været kirkens ledende præst siden 1996 og driver til dagligt kirkens samlede arbejde og undervisning med stor begejstring. Annelee arbejder til dagligt som SFO-leder på en af byens lokale skoler. Annelee og Martin har været gift i mere end 30 år og har sammen 3 voksne børn, der aktivt deltager i kirkens arbejde.

Hillerød

Ølstykke

Flere lokationer

Ligesom et hus har flere rum, er vi én kirke i flere byer. Du har derfor mulighed for at være en del af kirkefællesskabet på den lokation, der giver mest mening for dig. Vi har kirke to steder i Nordsjælland: Hillerød og Ølstykke. Er du interesseret i arrangementerne på en af vores lokationer, så se mere her:

Ledelsen

Menighedsråd

Daglig ledelse

Præsteteam

Stab

Et større

netværk

Det er ikke sundt for en kirke at stå alene. Derfor er vi med i flere netværk, hvor vi har forpligtet os til et tros- og etisk grundlag. Derudover har vi også vores eksterne rådgivere, Stephen Matthew og Jarle Tangstad, der stiller ledelsen til ansvar for deres handlinger og sørger for, at kirken vokser i en sund og god retning.

Økonomi

Vi er en frikirke, der primært er drevet af den enkeltes frivillige økonomiske bidrag. Ligesom en familie sammen får et hjem til at fungere, ønsker vi at kirkens medlemmer vil bidrage - også finansielt. Samtidig er der bibelske løfter knyttet til det at give økonomisk til Guds rige.